Hotarare-Consiliu-272-2017_onorarii_minimale_comunicata.pdf (DESCARCARE)
Consiliul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (in continuare, UNBR), in baza dispozitiilor art. 66 lit. x) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, cu modificarile si completarile ulterioare, a analizat propunerea de adoptare a Tabloului onorariilor minimale inaintata, in forma unitara, la 18 august 2017 si comunicata membrilor Consiliului UNBR pentru a finaliza dezbaterea, in barouri, a " Ghidului orientativ privind onorariile minimale aferente serviciilor profesionale ale avocatilor transmis decanilor barourilor in sedinta Consiliului UNBR din 17 iunie 2017 cand s-a decis dezbaterea proiectului dupa consultarea tuturor avocatilor cu privire la cele trei proiecte inaintate Consiliului UNBR de membrii Grupului de lucru al Consiliului UNBR constituit prin Hotararea Consiliului UNBR nr. 267/17.06.2017, adoptata in aceiasi sedinta.
Pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 25/2017 privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat (M. Of. nr. 210/28 martie 2017) Consiliul UNBR a avut in vedere dispozitiile legale potrivit carora " Consiliul U.N.B.R. adopta, cu caracter de recomandare Tabloul onorariilor minimale pentru serviciile prestate potrivit legii de formele de exercitare a profesiei de avocat , cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (1) si ale art. 31 alin. (12) din aceiasi lege, potrivit carora: " Avocatul inscris in tabloul baroului are dreptul sa asiste si sa reprezinte orice persoana fizica sau juridica, in temeiul unui contract incheiat in forma scrisa, care dobandeste data certa prin inregistrarea in registrul oficial de evidenta , iar avocatii pot conveni cu clientii onorarii superioare celor stabilite in tabloul onorariilor minimale adoptat de Consiliul U.N.B.R.
Consiliul UNBR a dezbatut si adoptat cu majoritate de voturi " Tabloul onorariilor minimale , reglementare cu caracter de recomandare care are ca scop instituirea de bune practici privind aplicarea dispozitiilor art. 127, art. 175, art. 176 alin. (1) lit. d) si alin. (2) din Statutul profesiei de avocat adoptat prin Hotararea Consiliului UNBR nr. 64/2011 (M. Of. nr. 898/19 decembrie 2011) cu modificarile si completarile ulterioare.
tinand cont de dispozitiile art. 28 alin. (8) din Hotararea Consiliului UNBR nr.5/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Uniunii Nationale a Barourilor din Romania si de desfasurare a sedintelor Consiliului UNBR,
Consiliul UNBR a constatat ca s-au respectat prevederile art. 12 raportat la art. 7 alin. (6) din Hotararea Consiliului UNBR nr. 222/23 martie 2017 privind finalizarea activitatii Grupului de lucru desemnat pentru elaborarea Ghidului orientativ privind onorariile minimale aferente serviciilor profesionale ale avocatilor prin dezbaterea si avizarea proiectului inaintat UNBR in sedinta Comisiei Permanente din 25 august 2017 desfasurata cu participarea membrilor Grupului de lucru care au finalizat lucrarea inaintata la UNBR.
Dezbaterile din sedinta Consiliului UNBR au reafirmat hotararea organelor de conducere a profesiei de la nivel central si local de a actiona pentru protectia, mentinerea si stimularea concurentei profesionale in profesia de avocat si dezvoltarea unui mediu concurential normal, astfel incat " Tabloul onorariilor minimale sa se aplice evitandu-se restrictionarea concurentei profesionale, cu respectarea dreptului avocatilor la onorariu stabilit liber intre avocat si client in limitele legii si ale Statutului profesiei de avocat, in raport de criteriile prevazute de Statutul profesiei de avocat si cu observarea interesului beneficiarilor serviciilor profesionale de a obtine servicii profesionale de calitate, realizate cu respectarea standardelor in materie. Se are in vedere si interesul public al respectarii legislatiei privind sistemul Casei de Asigurari a Avocatilor.
" Tabloul onorariilor minimale va fi avut in vedere si in cazul contractelor de asistenta juridica incheiat prin orice mijloc de comunicare la distanta, precum si in situatia in care contractul de asistenta juridica ia forma unei scrisori de angajament potrivit art. 121 alin. (3) din Statutul profesiei de avocat.
Respectarea reglementarilor legale care consacra caracterul de recomandare al " Tabloului onorariilor minimale pentru serviciile prestate potrivit legii de formele de exercitare a profesiei de avocat si fundamentarea reglementarii pe baza legislatiei aplicate si in alte state ale Uniunii Europene impun verificarea impactului reglementarii si imbunatatirea permanenta a acesteia pe baza propunerilor avocatilor.
Consiliul UNBR a decis sa adopte si sa dea publicitatii forma " Tabloului onorariilor minimale in varianta rezultata in urma dezbaterilor, tehnoredactata si inaintata UNBR de Grupul de lucru care a fost insarcinat cu sistematizarea Tabloului si inregistrarea sa cat mai grabnica la UNBR, in vederea publicarii.
Avand in vedere cele de mai sus,
Consiliul UNBR,
H O T a R a s T E :
Art. 1 Se aproba " Tabloul onorariilor minimale prevazut in Anexa, parte integranta din prezenta Hotarare.
Art. 2 Daca in aplicarea dispozitiilor din Statul profesiei de avocat privind stabilirea onorariilor se constata ca este cazul ca avocatul sa accepte efectuarea prestatiilor profesionale prin aplicarea onorariilor minimale, acestea din urma se formeaza si se examineaza in raport de dispozitiile prezentei Hotarari si ale Anexei la aceasta.
Art. 3 - in cazul in care contractul de asistenta juridica cuprinde si un onorariu de succes stabilit potrivit Statutului profesiei de avocat, regulile prevazute in Anexa la prezenta Hotarare nu sufera modificari.
Art. 4 (1) Plata onorariilor minimale nu poate fi esalonata pe o perioada mai mare de un an.
(2) Onorariile stabilite intr-un cuantum mai mare decat onorariile minimale nu pot fi esalonate la plata pe o perioada mai mare de un an atunci cand o asemenea esalonare ar permite perceperea unor onorarii inferioare celor minimale, pe perioada unui an.
(3) Omisiunea avocatului de a urmari incasarea si/sau executarea contractelor de asistenta juridica cel putin in limita onorariilor minimale prevazute in Anexa la prezenta Hotarare constituie abatere disciplinara. Daca inspectorii Casei de Asigurari a Avocatilor constata savarsirea aceste abateri vor sesiza obligatoriu consiliul baroului din care face parte avocatul.
(4) Formalitatile privind declaratiile lunare de venituri realizate din profesie ce se depun obligatoriu la filialele Casei de Asigurari a Avocatilor potrivit reglementarilor din acest sistem vor cuprinde in mod expres declaratia avocatului, pe propria raspundere ca in realizarea veniturile declarate pentru indeplinirea obligatiilor fata de sistemul Casei de Asigurari a Avocatilor s-au respectat reglementarile incluse in " Tabloul onorariilor minimale .
Art. 5 - Onorariile aferente activitatilor exercitate in favoarea clientilor minori sau clientilor din categoriile pentru care legile speciale prevad facilitati pot fi reduse cu 50%.
Art. 6 (1) Atunci cand avocatul constata ca perceperea onorariilor minimale poate afecta accesul la justitie, se va sesiza pe calea unui referat decanul baroului care poate incuviinta atat perceperea unui onorariu redus, propus in cuprinsul referatului, cat si perceperea unui onorariu superior celui propus de avocat, dar inferior onorariului prevazut in " Tabloul onorariilor minimale . Reducerea onorariilor minimale in astfel de situatii nu poate depasi 30% din onorariile minimale.
(2) Prevederile alineatului (1) se aplica si in cazul in care sesizarea decanului baroului se face in considerarea continuarii mandatului de avocat in fazele (etapele) ulterioare ale procesului.
Art. 7 - Solutionarea cererilor privind onorariul adresate organelor profesiei potrivit art. 32 si art. 56 alin. (2) lit. n) din Lege se face cu respectarea prezentei reglementari si a dreptului avocatului la incasarea onorariului minim prevazut de dispozitiile legale cu caracter de recomandare, daca circumstantele cauzei nu impun o alta solutie.
Art. 8 Orice dispozitie contrara prevederilor prezentei hotarari adoptate in aplicarea dispozitiilor legale mentionate in preambulul acestora se interpreteaza si se aplica/se abroga potrivit prezentei hotarari.
Art. 9 (1) Prezenta Hotarare se transmite barourilor. Consiliile barourilor vor proceda la afisarea acesteia pe site-ul fiecarui barou si va organiza colectarea si vor transmiterea catre UNBR a propunerilor si observatiilor formulate de avocati, pentru ca Grupul de lucru constituit prin Hotararea Consiliului UNBR nr. 267/17 iunie 2017, in compunerea rezultata dupa demisia unuia dintre membrii Grupului, sa monitorizeze perfectionarea reglementarii.
(2) Prezenta Hotarare se transmite Casei de Asigurari a Avocatilor care va proceda la comunicarea acesteia catre filialele acesteia.
Art. 10 Prezenta Hotarare intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicarea sa pe site-ul UNBR.
Art. 11 Prezenta Hotarare se comunica membrilor Consiliului UNBR si se publica pe pagina web a UNBR (www.unbr.ro).
C O N S I L I U L U. N. B. R.
Anexa la Hotararea Consiliului UNBR nr. 272 din 26 august 2017
TABLOUL ONORARIILOR MINIMALE
Art. I. Onorariile minimale sunt urmatoarele:
2.1.1. cererile de valoare redusa, solutionate potrivit procedurii speciale prevazute de titlul X al cartii a VI-a din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Cod de procedura civila - 360 lei;
2.1.2. cererile privind ordonanta de plata, prevazuta de titlul IX al cartii a VI-a din Codul de procedura civila - 50 % din onorariul prevazut la pct.2.2, nu mai putin de 360 lei;
2.1.3. cererile de evacuare din imobilele folosite sau ocupate fara drept, solutionate potrivit procedurii speciale prevazute de titlul XI al cartii a VI-a din Codul de procedura civila - 840 lei;
2.1.4. cererile formulate pe cale de ordonanta presedintiala - 840 lei;
2.1.5. cereri de reexaminare; cereri de scutire de la plata taxei judiciare de timbru - 240 lei.
2.2. Actiuni si cereri evaluabile in bani:
2.2.1. pana la valoarea de 5.000 lei - 450 lei;
2.2.2. intre 5.001 lei si 25.000 lei 5 % din valoarea litigiului, insa nu mai putin de 700 lei;
2.2.3. intre 25.001 lei si 100.000 lei 4 % din valoarea litigiului nu mai putin de 1250 lei ;
2.2.4. intre 100.001 lei si 250.000 lei -3 % din valoarea litigiului insa nu mai putin de 4000 lei;
2.2.5. peste 250.000 lei 2 % din valoarea litigiului insa nu mai putin de 7500 lei;
2.2.6. peste 1 000 000 1 % din valoarea litigiului dar mai putin de 12500 lei.
Sunt actiuni evaluabile in bani si se vor aplica onorariile stabilite mai sus urmatoarelor categorii de cereri:
2.3. Actiunile/cererile cu caracter nepatrimonial:
2.3.1. cereri pentru constatarea existentei sau inexistentei unui drept nepatrimonial - 960 lei;
2.3.2. cereri in anularea sau in constatarea nulitatii unui act juridic nepatrimonial - 960 lei ;
2.3.3. cereri care privesc dreptul de folosinta a bunului inchiriat sau arendat, daca acestea nu privesc si plata anumitor sume de bani - 960 lei;
2.3.4. actiunile in granituire - 1200 lei.
2.4. in materia executarii silite:
2.4.1. asistenta/ reprezentare in procedura executarii silite cu caracter patrimonial se aplica onorariul de la pct.2.2;
2.4.2. asistenta/ reprezentare in procedura executarii silite cu caracter nepatrimonial 960 lei;
2.4.3. contestatie la executarea impotriva executarii silite avand caracter patrimonial - se aplica prevederile pct.3;
2.4.4. contestatia la executare impotriva executarii silite avand caracter nepatrimonial - 1200 lei;
2.4.5. cereri de suspendare a executarii silite, respectiv a executarii provizorii - 480 lei;
2.4.6. cererile de intoarcere a executarii silite - 1200 lei.
2.5. Actiuni si cereri referitoare la raporturile de familie :
2.5.1. pentru cererea de divort fara minori - 960 lei;
2.5.2. pentru cererea de divort cu minori - 1680 lei;
2.5.3. pentru cererile care nu sunt accesorii cererii de divort si care au ca obiect: stabilirea locuintei copilului, exercitarea autoritatii parintesti, stabilirea contributiei parintilor la cheltuielile de crestere si educare a copiilor, dreptul parintelui sau al altor persoane decat parintii de a avea legaturi personale cu copilul, locuinta familiei - 840 lei;
2.5.4. tutela, curatela - 840 lei ;
2.5.5. punere sub interdictie - 840 lei;
2.5.6. tagada paternitatii - 1200 lei ;
2.5.7. asistare /reprezentare adoptie - 1440 lei.
2.6. in materia contenciosului administrativ
2.6.1. redactare plangere prealabila administrativa - 840 lei;
2.6.2. actiune contencios administrativ - 1200 lei;
2.6.3. suspendare act administrativ, in conditiile art.14 din Legea 554/2014 - 960 lei;
2.6.4. redactare contestatie executare act administrativ fiscal - 960 lei;
2.6.5. actiune contestatie act administrativ fiscal - 1680lei;
2.6.6. suspendare act administrativ fiscal - 1200 lei;
2.6.7. cereri/contestatii privind achizitiile publice in fata Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (in continuare CNSC) - 1200 lei;
2.6.8. plangere impotriva deciziilor CNSC 1680 lei .
2.7 . Actiunile, cererile, obiectiunile, contestatiile introduse la instantele judecatoresti in temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare
2.7.1. cereri de deschidere a procedurii de insolventa 480 lei;
2.7.2. asistenta/reprezentare procedura insolventei la fond 120 lei termen;
2.7.3. contestatii si cereri in procedura insolventei 960 lei.
2.8. in materie contraventionala
2.8.1. plangerea impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei 600 lei.
2.9. Actiunile si cererile in materie de carte funciara 840 lei;
2.10. a) cereri de interventie inregistrare acte/mentiuni la Oficiul National al Registrului Comertului (in continuare, ONRC) - 840 lei;
2.11. Cererile privind litigiile de munca si drepturi si obligatii cu caracter social:
2.11.1. contestatii impotriva deciziilor emise cu privire la incheierea, executarea, modificarea si incetarea CIM 1200 lei;
2.11.2. stabilirea si plata pensiilor, precum si alte drepturi prevazute prin sistemele de asigurari sociale - 960 lei;
2.11.3. stabilirea si plata ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala si a alocatiei de sprijin, a ajutorului social, a alocatiei de stat pentru copii, a drepturilor persoanelor cu dizabilitati si a altor forme de protectie sociala prevazute de lege - 960 lei.
2.12. Activitatile de curatela care presupun servicii de asistenta si reprezentare avocatiala
2.12.1. Remuneratia minima a curatorului special numit de instanta in conditiile art.80 alin. (4) si art.167 din Codul de procedura civila - 360 lei.
1.1. Consultatie juridica initiala in materie penala - 240 lei;
1.2. Consultatie juridica incidentala (ocazionata de formularea unor cereri, exceptii, concluzii etc. sau de instrumentarea unui act procesual) in materie penala - 120 lei;
1.3. Contactul direct dintre avocat si cel aflat in stare de retinere / arest / internat medical pentru pregatirea apararii (grefa initiala) 360 lei;
1.4. Contactul direct dintre avocat si cel aflat in stare de retinere / arest / internat medical pentru documentarea in vederea pregatirii apararii, subsecvent grefei initiale sau pentru redactarea unei cereri / memoriu, formularea unei exceptii, etc. (grefa incidentala) 240 lei;
1.5. Studierea dosarului 120 lei in cursul urmaririi penale in personam, la care se adauga cate 120 lei pentru fiecare faza sau etapa procesuala ulterioara studiata in plus;
1.6. Formularea unui act de sesizare a organelor de urmarire penala, exclusiv in calitate de persoana vatamata 360 lei;
1.7. Formularea constituirii de parte civila 2% din valoarea pretinsa, dar nu mai putin de 840 lei (respectiv conform dispozitiilor art. I lit. B pct. 2.2. supra);
1.8. Formularea ocazionala a unor sesizari, contestatii sau cereri 360 lei;
1.9. Asistenta juridica si reprezentare in contestatii privind masurile asiguratorii pentru alti subiecti procesuali - 2% din valoarea bunului indisponibilizat, dar nu mai putin de 1680 lei.
2.1. Asistenta/reprezentarea juridica generala (include activitatile prevazute la art. I lit. B, pct. 2.3., 2.4. infra) in fata organelor de urmarire penala - 1440 lei/pentru fiecare subiect procesual;
2.2. Asistenta/reprezentarea juridica generala (include activitatile prevazute la art. I lit. B, pct. 2.3., 2.4. infra) in fata organelor de urmarire penala - 1680 lei/pentru fiecare parte;
2.3. Formularea unei cereri, exceptii, plangeri, a unui memoriu sau a oricarui alt act 240 lei;
2.4. Participarea la efectuarea actelor de urmarire penala 120 lei / convocare;
2.5. Asistenta/reprezentarea subiectilor procesuali/partilor in cursul medierii sau in procedura desfasurata in vederea impacarii sau pentru finalizarea unei proceduri prevazuta de lege care atrage stingerea actiunii penale 360 lei;
2.6. Formularea unei cereri de initiere a acordului de recunoastere a vinovatiei 240 lei;
2.7. Asistenta/reprezentarea juridica a inculpatului in fata procurorului in cursul acordului de recunoastere a vinovatiei 360 lei;
2.8. Asistenta in fata judecatorului de drepturi si libertati 360 lei pentru fiecare sesizare;
2.9. Formularea plangerilor impotriva ordonantei de clasare 360 lei pentru fiecare plangere;
2.10. Asistenta/reprezentarea juridica in fata judecatorului de camera preliminara in plangerea impotriva solutiei 360 lei;
2.11. Asistenta/reprezentarea juridica in fata judecatorului de camera preliminara in procedura confirmarii la renuntarea la urmarirea penala 360 lei;
2.12. Asistenta/reprezentarea juridica in fata judecatorului de camera preliminara in alte proceduri (Titlul IV Capitolele V, VII - IX) 360 lei;
2.13. Formularea contestatiei privind durata procedurii 240 lei;
2.14. Asistenta/reprezentarea juridica in fata judecatorului de drepturi si libertati in contestatia privind durata procedurii 360 lei;
2.15. Asistare/reprezentarea juridica a inculpatului in fata instantei in procedura acordului de recunoastere a vinovatiei 360 lei;
*
in cazul redeschiderii urmaririi penale, onorariile mai sus indicate, se percep din nou.
3.1. Formularea cererilor si/sau exceptiilor 360 lei;
3.2. Asistenta juridica in procedura verificarilor privind legalitatea masurilor preventive 360 lei pentru fiecare verificare;
3.3. Asistenta sau reprezentarea juridica in dezbateri 360 lei;
3.4. Declararea contestatiilor 120 lei fiecare;
3.5. Motivarea contestatiei impotriva solutiei date in camera preliminara 480 lei
3.6. Asistenta/reprezentarea juridica in dezbaterile privind judecarea contestatiei formulate impotriva solutiei date in camera preliminara 480 lei
4.1. Formularea in scris a unei cereri, exceptii, plangeri sau a unui memoriu (altele decat cele vizand aplicarea procedurii simplificate) 240 lei;
4.2. Declararea contestatiilor impotriva incheierilor privind masurile preventive si asiguratorii 120 lei fiecare;
4.3. Asistenta/reprezentarea juridica a partilor in procedura recunoasterii invinuirii, fara schimbarea incadrarii sau repunerea cauzei pe rol 360 lei;
4.4. Formularea concluziilor scrise in procedura recunoasterii invinuirii, vizand latura penala a cauzei 240 lei;
4.5. Formularea concluziilor scrise in procedura recunoasterii invinuirii, vizand ambele laturi ale cauzei 360 lei;
4.6. Formularea concluziilor scrise in procedura recunoasterii invinuirii, in contextul schimbarii incadrarii sau al repunerii pe rol onorariile de mai sus, majorate cu 120 lei;
4.7. Asistenta/reprezentarea juridica a partilor in procedura recunoasterii invinuirii, in contextul schimbarii incadrarii sau al repunerii cauzei pe rol 600 lei;
4.8. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in procedura judecarii cauzei prin administrarea probelor, fara constituire de parte civila 840 lei, dar nu mai putin de 240 lei/termen;
4.9. Formularea concluziilor scrise in procedura judecarii cauzelor prin administrarea probelor, fara examinarea laturii civile 360 lei;
4.10. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in procedura judecarii cauzelor prin administrarea probelor, inclusiv prin examinarea laturii civile 1200 lei, dar nu mai putin de 360 lei/termen;
4.11. Formularea concluziilor scrise in procedura judecarii cauzelor prin administrarea probelor 600 lei;
4.12. Apararea subiectilor procesuali prevazuti la art. 34 C.pr.civ. jumatate din onorariul perceput partilor.
5.1. Motivarea apelului, incluzand studierea dosarului onorariul egal cu cel aferent formularii concluziilor scrise pentru cei care isi continua mandatul sau egal cu suma dintre onorariul aferent formularii concluziilor scrise si onorariul aferent studierii dosarului, daca nu a fost perceput anterior;
5.2. Formularea in scris a unei cereri, exceptii, plangeri sau a unui memoriu (altele decat motivele de apel) 360 lei;
5.3. Asistenta/reprezentarea juridica a partilor in procedura recunoasterii invinuirii, fara schimbarea incadrarii sau repunerea cauzei pe rol 540 lei;
5.4. Asistenta/reprezentarea juridica a partilor in procedura recunoasterii invinuirii, pentru schimbarea incadrarii sau in caz de repunere a cauzei pe rol 960 lei;
5.5. Asistenta/reprezentarea juridica a partilor in procedura judecarii cauzei prin administrarea probelor, fara constituire de parte civila 960 lei, dar nu mai putin de 360 lei/ termen;
5.6. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in procedura judecarii cauzei prin administrarea probelor, vizand ambele laturi ale cauzei 1440 lei, dar nu mai putin de 360 lei/termen;
*
Pentru formularea concluziilor scrise se percep onorariile stabilite pentru fiecare ipoteza prevazuta la art. I lit. B, pct. 4.4 4.6, 4.9 si 4.11, majorate cu cate 120 lei fiecare;
Pentru ipoteza in care onorariul nu se stabileste pentru prestatii diferentiate in fiecare cauza, se aplica onorariile minimale corespunzatoare judecatii in fond la prima instanta, majorate cu 50%.
6.1. Motivarea caii extraordinare de atac, incluzand studierea dosarului un onorariu egal cu onorariul aferent formularii motivelor de apel pentru cazul in care se continua activitatea profesionala de acelasi avocat sau egal cu suma dintre onorariul aferent activitatii de formulare a motivelor de apel si onorariul aferent studierii dosarului, daca avocatul nu a perceput un onorariu anterior in legatura cu cauza;
6.2. Asistenta/reprezentarea juridica a partii la judecarea caii de atac jumatate din onorariul aferent activitatii de motivare a caii de atac, dar nu mai putin de 480 lei/termen.
7.1. Formularea contestatiei la executare 360 lei;
7.2. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in contestatia la executare 480 lei;
7.3. Formularea cererii de liberare conditionata 360 lei;
7.4. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in cererile de liberare conditionata - 360 lei;
7.5. Formularea cererilor privind regimul de executare, plangerilor impotriva masurilor si altele asemanatoare - 240 lei;
7.6. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in cererile privind regimul de executare, plangerile impotriva masurilor si altele asemanatoare - 360 lei;
7.7. Formularea cererilor privind obligatiile din continutul supravegherii - 240 lei;
7.8. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in cererile privind obligatiile din continutul supravegherii - 360 lei;
7.9. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in cererile privind revocarea suspendarii sub supraveghere - 360 lei;
7.10. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in executarea cheltuielilor judiciare sau a altor dispozitii - 240 lei;
7.11. Declararea cailor de atac 120 lei.
8.Reabilitarea
8.1. Formularea cererii de reabilitare 360 lei;
8.2. Asistenta/reprezentarea juridica a partii in cereri de reabilitare - 480 lei;
8.3. Declararea contestatiei 120 lei.
9.1. Consultatia juridica 360 lei
9.2. Asistenta si/sau reprezentarea partilor 720 lei
Art. II.
Onorariile minimale prevazute la art. I au in vedere situatia contractelor de asistenta juridica incheiate cu persoane fizice. in cazul contractelor de asistenta juridica solicitate de persoane juridice, societati fara personalitate juridica ori de persoane fizice autorizate, onorariile minime prevazute la art. I se majoreaza cu un procent de 50%.
Art. III.
Onorariile minimale prevazute pentru cererile principale (introductive de instanta) se aplica si in situatia in care serviciul profesional se limiteaza la redactarea intampinarii, a cererilor incidentale sau formularea in scris a altor acte de procedura ce revin partilor in procesul civil, in conditiile legii.
Art. IV.
Daca in executarea contractului de asistenta juridica se constata modificarea complexitatii serviciului profesional avut in vedere la incheierea contractului prin diversificarea sa ori prin efectuarea de activitati profesionale fata de alte autoritati / institutii publice, care survin si nu au putut fi prevazute in mod rezonabil, onorariul minimal se majoreaza cu 50% (cand se formuleaza in aceeasi cauza cereri incidentale, aditionale sau accesorii, sunt necesare prestatii profesionale suplimentare privind luarea masurilor preventive sau de siguranta, etc).
Art. V.
in ipoteza in care serviciul profesional angajat nu diferentiaza prestatiile profesionale avute in vedere la incheierea contractului de asistenta juridica, onorariile aferente activitatilor exercitate in caile ordinare sau extraordinare de atac se majoreaza cu 50%.
Art. VI.
Onorariile orare stabilite potrivit regulilor aplicabile onorariilor minimale reprezinta o suma fixa de unitati monetare cuvenita avocatului pentru fiecare 15 minute de serviciu profesional prestat efectiv in favoarea clientului in care se includ perioadele de timp necesare pentru investigarea, documentarea, elaborarea si comunicarea rezultatului serviciului profesional.
Art. VII.
Onorariile minimale pentru activitatile care nu sunt cuprinse in prezentul tablou, se vor fixa luand-se ca baza onorariile prevazute pentru prestatii avocatiale similare.
Art. VIII.
Onorariile minimale prevazute / stabilite potrivit prevederilor de mai sus nu contin TVA
Copyright 1872 - 2025 © Baroul Prahova