Avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri pentru limitarea efectelor negative determinate de diminuarea activitatii profesionale datorate de epidemia COVID-19,
Avand in vedere necesitatea protejarii din punct de vedere economic a avocatilor si sprijinirii formelor de organizare a profesiei, precum si a mentinerii activitatii Baroului Prahova, inclusiv a Serviciului de Asistenta Judiciara,
Avand in vedere Decretul nr. 195/16 martie 2020 al Presedintelui Romaniei, precum si Ordonantele Militare nr. 1/17 martie 2020 si nr. 2/ 21 martie 2020,
Avand in vedere Comunicatul Comisiei Permanente a UNBR din data de 19 martie 2020 privind o serie de masuri care sa atenueze efectele negative asupra situatiei economice a avocatilor,
Consiliul Baroului Prahova ,intrunit in sedinta extraordinara din data de 23 martie 2020, in exercitarea atributiilor prevazute de art. 55 al. 2 din Legea 51/1995, a adoptat urmatoarele masuri:
I. incepand cu data de 23.03.2020, pe toata durata starii de urgenta decretata prin Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei , emis de Presedintele Romaniei, programul de functionare al Baroului Prahova este de luni pana vineri intre orele 8:00 - 16:00, cu urmatoarele particularitati:
a) accesul avocatilor in sediul Baroului Prahova este suspendat. In mod exceptional, cu acordul responsabililor SAJ Prahova sau al Decanului Baroului Prahova, se permite accesul membrilor SAJ, daca activitatea judiciara o cere.
Date de contact (pentru functionarea SAJ Prahova)
DECAN - Avocat Emanuela Antonescu, telefon: 0744533323, e-mail: office@avocatanonescu.ro ;
PRODECAN - Avocat Florin Ichim, telefon: 0724262635, e-mail: avocat.florinichim@yahoo.com ;
Consilier responsabil SAJ av.Dobre Cristina 0761604204 - dobre_cristinaa@yahoo.ro
Consilier responsabil SAJ av.Curte Catalin 0722741621 - catalin.curte27@gmail.com ;
SECRETAR Adrian Minea , telefon 0743999742, contact@baroul-prahova.ro
RESPONSABILI SAJ PLOIESTI:
Perioada 23.03.2020- 04.04.2020
Av. Popescu Lidia 0740091863; email : lidiapopescu10@gmail.com ;
Av. Tanase-Ionescu Claudia 0722882069; email: claudia.ionescu@yahoo.com ;
Perioada 30.03.2020 05.04.2020
Av.Neagu Georgiana 0723270145, ; email: georgiana.neagu@yahoo.com ;
Av.Bradea Violeta 0721394121; email: vio_lex@yahoo.co.uk ;
Perioada 06.04.2020 12.04.2020
Av.Davidescu Cezar 0747900071, email: cezar.davidescu@gmail.com ;
Av.Diaconu Camelia 0724225076 email: galben_auriu@yahoo.com ;
Perioada 13.04.2020 19.04.2020
Av.Gheorghe Adina 0741131609, email: adinaisa@yahoo.com ;
Av.Gheorghe Dragos 0741046399, email: gheorghedragos14@yahoo.com .
RESPONSABIL SAJ CAMPINA:
av.Ursuleanu Miralena 0723323798; email: avocatmiralena@gmail.com
RESPONSABIL SAJ VALENII DE MUNTE:
Av.Stoica Constanta 0720255648, email : romulusstoica94@yahoo.com
Av.Neacsu Daniela 0721922932; email: neacsudana_0305@yahoo.com
RESPONSABIL SAJ MIZIL:
av.Andrei Mariana - 0745089785 - avocatandreimariana@gmail.com
RESPONSABIL SAJ SINAIA :
av.Steriu Iuliana - iuliasteriu@yahoo.com
b) accesul publicului in sediul Baroului Prahova este suspendat;
c) toate comunicarile intre Baroul Prahova, pe de-o parte si, respectiv, avocati, instante de judecata, parchete, inspectorate de politie, institutii publice, persoane fizice sau juridice de drept privat, pe de alta parte, se realizeaza exclusiv in format electronic (email/fax), la urmatoarele date de contact:
Fax : 0244514418
EMAIL: contact@baroul-prahova.ro
d) plata oricaror sume de bani datorate cu orice titlu catre Baroul Prahova, se realizeaza prin virament bancar sau prin utilizarea aplicatiei de plata disponibila pe platforma interna a avocatilor membri ai Baroului Prahova, utilizand urmatoarele date de plata:
BAROUL PRAHOVA, CIF 3282690, Cont: RO23INGB0000999907395292 ING BANK ROMANIA
CAA Filiala PRAHOVA, CIF 13859479, Cont: RO12BTRLRONCRT0P43756501 BANCA TRANSILVANIA;
e) plata sumelor incasate din oficii se va face doar in conturile bancare ale avocatilor;
f) se dispune amanarea platii contributiei la Barou pe o perioada de maxim trei luni pe baza cererii avocatului care va indica pe propria raspundere cuantumul veniturilor profesionale.
g) Baroul Prahova ia toate masurile corespunzatoare pentru asigurarea permanentei functionarii, pentru a asigura, pe durata starii de urgenta, desfasurarea actului de justitie, in conditiile prevazute de decret.
h) Constituirea unui Fond Solidaritatea pentru ajutorarea avocatilor din cadrul Baroului Prahova (acest fond se va constitui in principal din donatiile avocatilor, cu scopul clar al ajutorarii colegilor aflati in nevoie ).
i) Constituirea unei liste de VOLUNTARI dispusi sa aloce resurse de timp si energie pentru ajutarea confratilor pensionari, bolnavi sau aflati in imposibilitate de a se deplasa, cu asigurarea aprovizionarii si asistentei pe intreaga perioada a crizei medicale provocate de pandemia COVID -19.
II. Raportat la Decizia nr. 86/19 martie 2020 a Comisiei Permanente, Consiliul Baroului Prahova hotaraste aplicarea in unanumitate a masurilor din acest act:
1. Pentru toate taxele si contributiile datorate avocati pentru formarea bugetului baroului si a fondurilor Casei de Asigurari a Avocatilor (CAA) si ale filialelor, care sunt scadente incepand cu data de 16.03.2020, majorarile de intarziere se stabilesc la 0%.
2. Se suspenda calcularea majorarilor de intarziere pentru datoriile contributive ale avocatilor, acumulate anterior datei de 16.03.2020.
3. Procedurile privind controlul avocatilor cu privire la plata taxelor si contributiilor prevazute la pct.1 si 2 se suspenda. Nu se incep proceduri noi.
4. Procedurile privind suspendarea calitatii de avocat in temeiul art.27 alit.c) din Legea nr.51/1995 se suspenda. Nu vor incepe proceduri noi.
5. Stabilirea unei proceduri unice (simple) privind obtinerea indemnizatiei pentru pierderea temporara a capacitatii de munca.
III. Baroul Prahova recomanda membrilor sai:
1. Formele de exercitare a profesiei sa nu isi inceteze activitatea. in pofida reducerii activitatii instantelor, activitatea juridica va avea o pondere semnificativa in societate si in aceasta perioada, iar avocatii trebuie sa sustina aceasta nevoie sociala.
2. Cu respectarea stricta a regulilor de concurenta prevazute in Statutul profesiei de avocat, avocatii vor ramane in stransa legatura cu clientii, fiind incurajata discutarea cu clientii curenti despre problemele juridice intampinate in aceasta perioada, cum le afecteaza starea de urgenta activitatea sau ce anume planuri de organizare au in vedere si daca pot fi ajutati.
3. Se recomanda ca formele de exercitare a profesiei sa adopte din timp masuri suplimentare pentru:
protejarea documentelor pentru situatia in care cladirea sediului profesional ar face obiectul unei interventii pentru dezinsectie;
facilitarea accesului la documentele pentru activitatea curenta in cazul imposibilitatii accesului in cladirea sediului (scanarea documentelor; documentele confidentiale tinute in dulapuri inchise etc.). Aceste scenarii sunt posibile si fiecare forma de exercitiu a profesiei trebuie sa aiba un plan care sa ii permita desfasurarea activitatii in aceste situatii.
4. Se recomanda ca formele de exercitare a profesiei sa adopte norme clare privind masuri de disciplina sanitara si de organizare a activitatii, precum:
Avocatii colaboratori sau salarizati in interiorul profesiei , precum si personalul de suport vor lucra de acasa, in masura in care prezenta lor la birou nu este strict necesara; se vor stabili norme interne pentru o buna comunicare in echipele de lucru.
Pentru cei care lucreaza de la domiciliu:
sa fie disponibili in acelasi regim ca si in timpul activitatii anterioare starii de urgenta;
sa fie utilizate mijloacele de comunicare on-line; se pot institui, acolo unde este cazul, retele care sa sustina conectarea simultana a mai multor utilizatori;
este important ca avocatii care isi desfasoara activitatea in cadrul unei forme de exercitare a profesiei sa comunice proactiv, iar nu numai atunci cand sunt solicitati de coordonatori;
in cazul in care este strict necesara prezenta la sediul profesional/sedii secundare:
in cazul in care exista riscul minim sau sporit de infectie (din cauza unor contacte cu persoane infectate etc.) sa fie anuntat avocatul coordonator, fiind interzisa prezenta la birou;
pastrarea unei distante de minimum 2 metri unul fata de celalalt;
folosirea, in masura in care aspectele logistice permit, a unei singure incaperi pentru fiecare persoana;
intalnirile cu clientii se fac numai daca este strict necesar; este recomandabil ca numarul persoanelor prezente la aceste intalniri sa fie restrans, intalnirile sa se faca de principiu, intr-o singura incapere.
Copyright 1872 - 2025 © Baroul Prahova